Ik heb een werstuk van 29 x 37 cm en wil de letters en figuur geheel uit frezen op 5 mm diepte. Dus de buitenkant van de contouren.
Dit wil ik met 2 verschillende frezen doen, een dikke en een dunne frees. Hoe maak je dit aan in Estlcam, je moet ook een freeswissel hebben toch. Het eerste is makkelijk, je selecteert de buitenkant en de breedte. Dan blijven er kleine vlakken over die met de kleine frees behandeld en bewerkt moeten worden. Hoe gaat dat in zijn werk.
het is de bedoeling het rondom uit te frezen, zoals een stempel eigenijk. dan aan de buitenkant van de letters komt er led verlichting 3mm, 5 volt. een reclame bordje voor in de etalage.
dank ik begrijp het, maar nu wil ik het hele gebied rondom de letters compeet weg frezen, pocket frezen. dus alles op een diepte van 5 mm weg, de letters bijven staan. moet er een kader om het tekenveld.
Hierbij een voorbeeld, overigens zonder finishing pass.
Letters als parts, binnenkanten letters als pocket frezen en dan onderin de het extra scherm pocket aanklikken zodat binnenkant verwijderd wordt. Allemaal 5mm
Buitenrand als pocket–> island aanklikken ook 5mm
Dan buitenrand als part en dan de volledige diepte (of er nog een ruimere rand omheen tekenen als je dat wil.
woooooowww..dat had ik nog nooit gedaan op die manier, precies wat de bedoeling is. er is licht in de tunnel..ik ga dit eerst eens doen. dan finishing and touch, maar ik laat het horen.
ik heb een 3 mm down frees, welke instellingen for mdf prefereer u. rpm, snelheid en diepte. wat zou ik nog moeten doen om het perfect af te werken. heb ook een klein bolfreesje 5mm.
I don’t know what you are talking about because you are using some form of weird German, but I always do those signs as a carve outside of the letters with a bounding box, using a V-endmill and a straight one to clear the pockets before. Looks awesome with “3D” effect.
I know that your ancestors liked our country so much they tried to teach us all German once, but our ancestors shooed them away and we’re quite happy about that…. There were even some secret words to check if one was Dutch or German…. Try Scheveningen and you know who you are dealing with!
ik ben bij artcam terecht gekomen en dat lijkt me een geweldig progamma voor mijn doeleinden. artcam 11 pro, niet het nieuwste maar dat hoeft natuurijk ook niet. ik wil reclame borden maken met led verichting. ik zag al dat hier ook liefhebbers van dat progamma zijn.