Je veux avoir un bon poste processeur

Bonjour mes chers amis

J’aimerais bien que vous m’aidiez à choisir un bon poste processeur à mon découpeur plasma de contrôle START SHAPHON

Je génère le code mais au cous de la découpe ça découpe les mouvements de d’intervalle entre les pièces

Je veux juste un bon poste processeur qui peut vraiment marcher pour ma machine

Merci

Hugues Awadji

What board are you using for controlling your machine and what CAM software. Otherwise, we can’t help and then this looks a lot like spam.

La carte électronique est d’une marque START SAPHON

J’utilise Artcam pour le dessin et la programmation

Les exemples de programmes qu’ils ont laissé dans la machine est celui ci

Moi je veux maintenant savoir, Dans artcam, quel serais le poste processeur que je vais utiliser pour avoir ce genre de gcode

I’m not sure you are going to find the help you are looking for here. It appears that Start Shaphon is a plasma THC from China. There are very few plasma builds in our community and none of them use that. There’s a relatively small set of controllers we use on this forum.

There are some things about Artcam on this forum but they don’t appear related to plasma.

I will say that is fairly standard looking gcode. It appears to use some gcodes not commonly supported by controllers we use like G40 and G42. However, those are usually related to cutter compensation which doesn’t make sense to me in a plasma context. You could try a GRBL or LinuxCNC post processor if they exist. I think you’re going to need to experiment.

1 Like

D’accord merci beaucoup